Craft bier in Asheville

26 maart 2018 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

IMG_20180325_233126

Zondag

Vandaag bekijken we de speciaalbier wereld in het stadje waar we verblijven. Qua inwoneraantal is het vergelijkbaar met Venlo. Als we gaan zoeken komen we 18 brouwerijen tegen. Dat geeft wel aan hoe zeer het speciaal  Ier hier in USA leeft, in Venlo is een brouwerijtje geregistreerd ( de klep)

We zijn begonnen bij een winkel met brouwerij artikelen. Daar kopen we wat nieuwe hoppen waar bij ons nog niet aan te komen is. De aardige eigenaar geeft ons tips over welke brouwerijen te bezoeken.

De 2 e stop is bij Wicked Weed een brouwerij waar we hele mooie Sour ales proeven. Ze zijn erg goed, vergelijkbaar met de beste die we ooit proefden, top!

Vervolgens gaan we naar een speciaalbierwinkel. Een geweldige selectie speciaalbier is hier te vinden, we kopen een aantal hele unieke en wat lokale, voor de verdere reis.

Als laatste gaan we naar Zillion. Dit is een nieuwe brouwerij die net 5 maanden open is. We proeven een flight ( proefset van 4 kleine glaasjes met enorm goede bieren . Toppers zijn de breakfast portret (3,8%) en de pale ale die de beste is die ik ooit proefde met een complexiteit die alle kanten op gaat. De gepassioneerde brouwer vertelt dat zij met zijn 3-en ervaren brouwers zijn die voor zichzelf zijn begonnen. Dat is te proeven.

Morgen gaan we naar Nasheville

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ruud:
    27 maart 2018
    Zo, geweldig zo’n variatie indrukken. Is een (bier) studiereis zo te lezen. Geweldig gewoon, ook de omgeving. Dit is toch echt vakantie zoals het moet genieten! Ga zo door ik blijf jullie volgen 🤓
  2. Lindsy:
    29 maart 2018
    Is toch niet voor te stellen zeg, 18 brouwerijen in een plaats zo groot/ klein als Venlo !
    En kun je ook zien dat de kwaliteit van bier daar best hoog ligt , moet ook wel denk ik zo als er zoveel brouwerijen zijn.